Handelsbetingelser

BETALING

Du kan betale med eDankort, Mastercard, Visa Elektron, Diners Club, Dankort og VisaDankort. Vi tager ikke kortgebyrer. Ved køb med kreditkort trækker vi selvfølgelig ikke beløbet fra din konto, før varen er afsendt fra vores butik. 
Alle priser oplyst i DKK, inc moms.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/ 

Ved køb med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday.

Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

 

FORBRUGERSIKKERHED

Som kunde hos oceanreef ApS har du altid de rettigheder, som fremgår af Forbrugerstyrelsens regler. Hvis et køb henvises til Forbrugerstyrelsens Klagenævn, retter vi os efter nævnets anbefaling.

FORTRYDELSESRET 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@oceanreef.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (akvarie og andre skrøbelige genstande). 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 299,-

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Ormhøjgårdvej 1E, 8700 Horsens

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

FRAGT

Pakke forsendelser levers med GLS til pakkeshops med priser fra 79,-
Palle forsendelser sendes med Postnord med priser fra 399,-

Vi levere kun til Danmark uden forudgående aftale.

Palle forsendelser leveres kun til kantsten

LEVERINGSTID

Du vil modtage en e-mail, når din bestilling er modtaget. Forventet leveringstid er typisk 2-3 dage hvis ikke andet er opgivet.

 

TRANSPORTSKADE

Hvis der er synlige skader ved modtagelsen af varen/varerne, bedes du straks kontrollere, om varen har lidt synlig overlast. Hvis ja, bedes du nægte at modtage varen. Hvis nej, opfordres du til at bede vores bud om at notere, at produktet / emballagen er beskadiget under transporten. Er der eventuelt andre skader på produktet efter udpakning, bedes du kontakte os hurtigst muligt da det letter en evt. reklamationssag betydeligt. Vi vil derefter sørge for den videre sagsgang, så du kan få ombyttet dit nye produkt uden unødig ventetid.

 

REKLAMATION

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Hvis du mod forventning skulle modtage en defekt vare, udbedrer vi fejlen ved hurtigst muligt at sende dig en ny vare, når vi har modtaget den defekte vare retur. Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige og dokumenterbare fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, bedes du kontakte os pr. telefon eller email

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

oceanreef ApS

Ormhøjgårdsvej 1E, 8700 Horsens

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kontakt@oceanreef.dk med ATT: reklamation. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

PERSONDATAPOLITIK 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Vi videregiver dine oplysninger til GLS / PostNord i forbindelse med afsendelse af dine vare.

Personoplysningerne registreres hos Oceanreef ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på oceanreef.dk er Oceanreef ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@oceanreef.dk

ANDET

Personer under 18 år, som ønsker at bestille varer, skal have tilladelse fra forælder/værge.

Ved at indsende en bestilling til oceanreef.dk forudsættes det at du har gennemlæst og accepteret vores salgsvilkår.

 

Virksomheden

Hjemmesiden www.Oceanreef.dk drives af firmaet:

Oceanreef ApS, CVR nr: 42308854

Telefon +45 41800555, Ormhøjgårdsvej 1E, 8700 Horsens

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Oceanreef ApS

Ormhøjgårdsvej 1E

8700 Horsens

kontakt@oceanreef.dk

41800555

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.9.2023

Indkøbskurv
Scroll to Top